• پنل پیامک ، خط اختصاصی و خدماتی
  • ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
  • ارسال شده توسط رها راد
  • 114 بازدید
  • خط خدماتی چیست؟

    همه آنچه که باید درباره ا و انواع آن ها بدانید

    پیش از هر چیزی بد نیست بدانید که خطوط ارسال پیامک ها به دو بخش تبلیغاتی و خدماتی تقسیم می شوند. خط خدماتی برای افراد حقیقی و سازمان ها و شرکت هایی است که به دریافت پیامک تمایل دارند. پیامک هایی که بدون اجازه صاحب شماره گیرنده ارسال می شوند و بدون اطلاع او انجام می شوند جزو پیامک های تبلیغاتی محسوب می شوند.

    باید بدانید که شما به عنوان یک کاربر پیامک هایی را که از خط خدماتی ارسال می کنید دارای شرایط و مضمون های متفاوتی هستند. برای اینکه بتوانید از این خطوط استفاده کنید باید شرایط های لازم را داشته باشید. ارسال پیام های تبلیغاتی برای خطوط مسدود شده نیز یکی از موضوعاتی است که در بحث خطوط خدماتی مطرح می شود. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چطوری می توانیم به کسانی که پیام های دریافتی تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند پیام تبلیغاتی ارسال نماییم؟ در این صورت باید از خط خدماتی استفاده کنید. در ادامه به شرح این موضوع و نحوه ارسال پیام ها و شرایط آن می پردازیم.

    خط خدماتی اختصاصی چیست؟

    خط خدماتی اختصاصی چیست

    آیا شما می دانید منظور از خط خدماتی اختصاصی چیست؟ خط خدماتی یکی از حالت های خط خدماتی اختصاصی است که اپراتور خط خدماتی را به یک خط اختصاصی تبدیل می کند. خطوط خدماتی برای ارسال پیامک های اطلاع رسانی فعال می باشند. ارسال اعلام برنده شدن در مسابقه، پیام های تبریک و تسلیت، ارسال تبلیغات، مناسبت ها و ارسال اس ام اس های تخفیفات با خطوط خدماتی ممنوع است. زیرا این پیامک ها تماما جنبه تبلیغاتی دارند و برای ارسال پیامک های تبلیغاتی باید از پنل خدماتی دیگر استفاده کنید. زیرا ارسال این مدل از پیامک ها از طریق خط خدماتی اختصاصی ممنوع است. در نتیجه این کار جرم محسوب می شود.

    کاربرد خطوط خدماتی

    چه زمان و در چه موقعی می توانید از خط خدماتی استفاده کنید؟ پیامک های برداشت و واریز بانک هایی که به خط تلفن همراه شما ارسال می شوند با استفاده از خطوط خدماتی امکان پذیر است. در نظر داشته باشید شرکت های بیمه برای مشتریان خود از طریق خطوط خدماتی زمان پایان سررسید و یا متذکر شدن موضوعی را به آنها اعلام می کنند. اما در صورتی که از طریق این خطوط پیام تبلیغاتی مثلا تبلیغ بیمه نامه آتش سوزی ارسال کنند مرتکب تخلف شده اند. پس کاربرد خطوط خدماتی فقط اطلاع رسانی به افراد و یا قشر خاصی است در غیر این صورت ارسال پیامک تخلف محسوب می شود. این سوال که چطور می توان خطوط را خدماتی کرد مطرح می شود؟ برای پاسخ دادن به این سوال ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

    شرایط دریافت خطوط خدماتی

    شرایط دریافت خطوط خدماتی

    سه راه برای دریافت خط خدماتی وجود دارند تا از طریق این خطوط به افراد اطلاع رسانی های مهم و لازم را انجام داد. خط خدماتی اختصاصی و خط خدمات اشتراکی همچنین استفاده از خطوط خدماتی سامانتل سه راه برای دریافت خطوط خدماتی می باشند. هر یک از این خطوط برای اشخاص حقیقی و حقوقی مناسب است. در ادامه برای تفهیم بیشتر موضوع به آن خواهیم پرداخت.

    • خطوط خدماتی اختصاصی

    منظور از خط خدماتی اختصاصی خطوطی است که به موسسات و یا سازمان های حقوقی داده می شود. اگر در یک موسسه و یا شرکت حقوقی مشغول به کار هستید برای دریافت خط خدماتی اختصاصی می توانید اقدامات لازم را انجام دهید. زیرا این خط به اشخاص حقوقی اعطا می شود و برای اشخاص حقیقی مناسب نیست. برای دریافت این خطوط باید مدارک لازم را ارائه داد و پس از گذشتن مدت زمانی می توانید این خطوط را دریافت کنید.

    لازم به تذکر است پس از اینکه خط خدماتی اختصاصی را دریافت کردید حق ارسال پیام های تبلیغاتی را ندارید. محتوای پیامک های تبلیغاتی همچون ارسال زمان قرعه کشی ها و یا درصد تخفیفات و …

    • خطوط خدماتی اشتراکی

    خط خدماتی اشتراکی مانند خط خدماتی اختصاصی نیست و می توان با این خط به لیست سیاه مخابرات پیامک ارسال کنید. این خط برای افرادی است که تنها دارای اپلیکیشن و یا نرم افزار یا سایت هستند و برای شمایی که ثبت شرکت نکرده اید مناسب نیست.

    خطوط خدماتی اشتراکی

    با استفاده از این خط شما می توانید پیامک های اطلاع رسانی خودتان را به کاربران و مشتریان ارسال کنید. ثبت نام، ارسال کد تایید، ورود،  ارسال کد مرسوله و پیگیری خرید برای مشترکین با استفاده از این خط امکان پذیر است.

    شرط اصلی داشتن این خط و ارسال پیامک های مربوط به آن این است ابتدا پیامک خودتان را برای کارشناسان ملی پیامک کنید. پس از تایید پیامک شما امکان ارسال آن برای مخاطبان وجود دارد.

    • خطوط خدماتی سامانتل

    خط خدماتی سامانتل نوعی از خطوط خدماتی است که ارسال پیامک برای لیست سیاه مخابرات را امکان پذیر می کند. خطوط خدماتی اختصاصی به اشخاص حقوقی و به شرکت ها تعلق می گیرد. نوع دوم یا خطوط خدماتی اشتراکی نیز برای افرادی است که دارای سایت یا اپلیکیشن هستند.

    اما خطوط خدماتی سامانتل برای افراد حقیقی است. چنانچه شما قصد ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات را داشته باشید با استفاده از این خطوط می توانید این کار را انجام دهید. این خط دارای شرایط کمتری نسبت به خطوط دیگر است. پیش شماره جدید این خط 999 می باشد که بدون ارائه سفته برای اشخاص صادر می شود. این خط برای اشخاصی که دارای جواز کسب و جواز صنفی و یا دارای هر نماد اعتمادی هستند صادر می شود. شما به عنوان شخص حقیقی می توانید از خط استفاده کنید. ارقام این خط به صورت 10 رقمی می باشد و به صورت غیر سفارشی ارائه خواهد شد و امکان انتخاب ارقام برای شما وجود ندارد. یک هفته زمان نیز برای فعال شدن این خط لازم است.

    جمع بندی

    به انتهای مطلب خود رسیدیم. در پایان باید بگوییم که شما با آشنا شدن با خط خدماتی و انواع آن می توانید از همین الان تبلیغات هدفمند را شروع کنید. با ارسال پیامک های هدفمند معرفی کسب و کار و فروش شما پیشرفت چشمگیری پیدا می کند. برای خرید خط خودتون میتونید از صفحه خطوط اختصاصی دیدن فرمایید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    2 Responses

    1. سلام روز شما بخیر من یک سوال داشتم از خدمتتون ما میتونیم از خط اشتراکی خدماتی استفاده کنیم یا مجوز و چیزی لازم داره؟

      1. سلام لیلای عزیز خیر نیاز به مجوز خاصی نیست ولی در صورتی که نیاز داشته باشید برای خودتون خط خدماتی خرید بکنید بله نیاز به مجوز های خاص بسته به اپراتور خوش داره 🙂

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *