• باشگاه مشتریان ، پنل پیامک ، دستگاه ذخیره شماره موبایل
  • ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
  • ارسال شده توسط رها راد
  • 161 بازدید
  • راه اندازی باشگاه مشتریان

    کلوپ مشتریان، آپشن دو سر برد کسب و کارها

    اگر جذب و حفظ مشتری دغدغه شماست، راه اندازی باشگاه مشتریان را جدی بگیرید. کلوپ مشتریان علیرغم معنی لفظی، محیطی مجازی برای جمع کردن مشتریان یک مجموعه است. شما با راه اندازی این باشگاه علاوه بر خدمت رسانی به مشتریانتان، می توانید میزان فروش و رونق کسب و کار خود را نیز ارتقا دهید.

    مشتریان با ثبت اطلاعات اجمالی در این سامانه، خدمات ویژه ای را از شما دریافت می کنند. به این ترتیب شما به راحتی در مورد نیازها و علایق مشتری، اطلاعات کاملی به دست می آورید. تشویق و ترغیب مشتری به خرید مجدد و تبلیغ مجموعه شما، از تاثیرات بارز این سامانه است.

    به بیان ساده تر سامانه ای است که در کنار ظاهر جذاب، دارای طراحی ساده ای هم هست. پیچیدگی باشگاه، فرد را از ادامه عضویت در آن باز می دارد. همچنین اختصاص دادن خدمات خاص به اعضای باشگاه، مشتریان را به عضویت مجموعه شما تشویق می کند.

    رسالت باشگاه مشتریان

    رسالت باشگاه مشتریان

    باشگاه مشتریان ( Loyalty Club) سامانه ای است که با گرد آوری مشتریان مجموعه، مزایای خاصی برای شما و آن ها رقم میزند. هدف اصلی این باشگاه، به دست آوردن اطلاعات کلی در مورد مشتریان مجموعه تان است. به علاوه آنکه اطلاع از مشخصات و انتظارات مشتریان از خدمات شما، کیفیت خدمات باشگاه را بالا می برد و در نهایت مشتریان بیشتری را جذب می کند.

    مشتریان شما با عضویت در باشگاه مشتریان به راحتی از محصولات جدید، ویژگی های محصولات، تخفیفات و … مطلع میشوند. اطلاع رسانی در این زمینه قطعا فروش بیشتر را برایتان به همراه می آورد. بنابراین رسالت باشگاه امری دو سر برد برای شما و مشتریانتان است.

    اگر در شناسایی بازار هدف خودتان دچار مشکل شده اید چاره کار شما راه اندازی کلوپ مشتریان است. طی این فرآیند مشتریان اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهند. سپس فعالیت مجموعه شما بیشتر و بیشتر می شود.

    آیا کسب و کار شما به این سامانه نیاز دارد؟

    تشخیص اینکه کسب و کار شما به باشگاه مشتریان نیاز دارد به چند فاکتور مشخص بستگی دارد.‌ کلوپ مشتریان ابزاری برای افزایش بازدهی مجموعه شما است که هزینه های مشخصی به دنبال دارد. بنابراین اگر حاضر به صرف هزینه در راستای جذب مشتری،بازدهی مطلوب و پیشرفت کسب و کار هستید، راه اندازی باشگاه را جدی بگیرید.

    همانگونه که مشخص است کلوپ مشتریان مخصوص کسب و کاری نسبتا بزرگ با تعداد انبوهی مشتری است. در واقع کسب و کارهایی که به ارتباط گسترده با مشتری نیاز ندارند باشگاه انتخاب مناسبی برایشان نیست.

    مولفه های کلوپ مشتریان کارآمد

    مولفه های کلوپ مشتریان کارآمد

    باشگاه مشتریان کاربردی که شما را به اهداف تان برساند باید علاوه بر طراحی منحصر بفرد و جذاب، مزایا و امکاناتی در اختیار مشتریان قرار دهد‌. در واقع باشگاه مطلوب محیطی است که صرفا به عضویت مشتریان اکتفا نکند. رعایت نکات زیر در داشتن یک باشگاه مناسب ،کمک شایانی به شما می کند:

    • ورود آسان و مراحل ساده دریافت عضویت باشگاه را در نظر بگیرید
    • به داشتن کارت عضویت مجازی اعضا اکتفا نکنید
    • توجه داشته باشید که امکانات و خدمات انحصاری به گروهی از مشتریان در این باشگاه، اعضای دیگر را به مشتریان واقعی شما اضافه می کند.
    • اطلاع رسانی را سرلوحه عملکرد باشگاه قرار دهید.
    • کمپین های وفاداری را جدی بگیرید.
    • پیشنهادهای خاص به مشتریان و امتیاز دهی به آنان بر اساس عملکردشان را فراموش نکنید
    • تخفیفات ویژه اعضا را به صورت دوره ای تمدید کنید
    • نسبت به حفظ اطلاعات و مشخصات مشتریان کوشا باشید.

    مزایا و معایب باشگاه مشتریان

    اگر از باشگاه مشتریان ،تنها انتظار مزایا و پیشرفت را دارید بهتر است نسبت به دیدگاه تان تجدید نظر کنید. این باشگاه ها نیز در کنار مزایای بارزی که دارند گاهی هم ممکن است باعث متضرر شدن مجموعه شما شوند. مزایای کلوپ مشتریان شامل موارد ذیل هستند:

    • افزایش تعداد مشتری و به تبع،افزایش سود دهی کسب و کار
    • امکان کسب و ثبت اطلاعات مشتری در راستای پیش بینی نیاز ها و امکانات مورد نیاز آنها
    • اطلاع رسانی مرتب و به موقع به مشتریان
    • افزایش راه های ارتباطی موثر با مشتریان
    • افزایش تمرکز مجموعه بر نیاز مشتریان دائمی
    • کسب اطلاعات در مورد انتظارات، انتقادات و پیشنهادات مشتری به صورت کارآمد

    و اما معایب این آپشن، هنگامی آشکار می شوند که مشتریان با اطلاعات ناقص و اشتباه در باشگاه عضو شوند. گاهی نیز ممکن است رقبا و سایر افراد به عنوان مشتری با اطلاعات نادرست، سبب برنامه ریزی نامناسب تیم شما شوند‌‌. از این رو هنگام ارزیابی باشگاه باید هوشمندانه تصمیم بگیرید.

    فرآیند راه اندازی این سامانه

    فرآیند راه اندازی این سامانه

    اگر به فکر راه اندازی باشگاه مشتریان مفید و کاربردی هستید ابتدا باید هدف خود از این تصمیم را مشخص کنید. تعیین هدف در طراحی اختصاصی نرم افزار باشگاه نقش اساسی دارد. برخی از پلتفرم ها نسبت به ارائه نرم افزارهای وفاداری مشتریان به صورت آماده اقدام میکنند.

    اما اگر در تکاپوی داشتن باشگاهی اختصاصی هستید از انتخاب نرم افزارهای آماده خودداری کنید. سپردن طراحی و برنامه نویسی کلوپ اختصاصی مشتریان به مجموعه های کاربلد، راه اندازی باشگاه را برایتان تسهیل می بخشد.

    در واقع شما تنها با دادن لینک نرم افزار یا راه های دسترسی به نرم افزار به مشتریان، آنها را به ثبت نام دعوت میکنید. ثبت نام مشتریان در باشگاه و تبادل اطلاعات در بستر نرم افزار به منزله راه اندازی باشگاه است.

    ایده های ناب باشگاه مشتریان، از تخفیفات تا امتیاز دهی

    راه اندازی باشگاه مشتریان فعال و کاربردی صرفا با دریافت اطلاعات مشتریان امکان پذیر نیست. جذب مشتریان و ترغیب آنها به عضویت و ادامه فعالیت در باشگاه شما نیازمند ایده های جذاب است. برخی از این ایده ها به شرح ذیل هستند که می توانید از آنها استفاده کنید:

    • با مشتری بده بستان داشته باشید. در واقع در ازای فعالیت مشتری، به وی امتیاز یا پوئن مثبت بدهید.
    • در تبلیغات و اطلاع رسانی ها، مشتری را با نام کوچک مورد خطاب قرار دهید. بدین ترتیب احساس مهم بودن به مشتری تلقین میشود.
    • با دادن امتیاز و تخفیف به مشتریان،آنها را در تبلیغ و معرفی مجموعه تان تشویق کنید.
    • به مشتریان وفادار به پاس همراهی چند ماهه یا چند ساله، امتیاز و خدمات خاص دهید
    • برای مشتریان دارای عملکرد ضعیف، تخفیفات وسوسه کننده در نظر بگیرید

    در دنیایی که موفقیت ها بر پایه ارتباطات موثر شکل می گیرند صرف هزینه برای افزایش روابط با مشتریان، به منزله سکوی پرتاب کسب و کارها محسوب می شود. شما نیز میتوانید با استفاده از باشگاه اختصاصی مشتریان، رویاهای خودتان را واقعی کنید، دستگاه ذخیره شماره موبایل آروا پیامک راهی ساده برای راه اندازی باشگاه شما.

    دیدگاهتان را بنویسید

    3 Responses

    1. سلام وقت شما بخیر ببخشید میشه لطفا توضیحات بیشتری بفرمایید یعنی ما باید چیکار بکنیم برای داشتن باشگاه مشتریان؟

      1. سلام دوست عزیز وقت شما بخیر 🙂 یکی از راهکارهای ارتباط با مشتری و ایجاد یک ارتباط پایدار راه اندازی بخشی هست که یک ارتباط بین شما و مشتری ایجاد بکنه، به عنوان مثال ارسال تبریک تولد – فروش های ویژه و غیره شما در کسب و کارهایی که مشتری حضوری دارن بسیار ساده با یک دستگاه که شماره مشتریان شما رو ذخیره میکنه میتونید تلفن مشتریان رو جمع کنید و در این چرخه ازش استفاده بفرمایید. برای توضیحات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *